13 Aralık 2010 Pazartesi

ANADOLU'NUN ÇİLESİ…


12 Eylül’den sonra Diyarbakır’a gitmiştim, dostlarla bir araya gelmiştik; kişiliğinde şeytan tüyü bulunan bir sevimli Kürt, askeri yönetim sırasında gördüğü işkencelerden dolayı yakınıp duruyor, susmak bilmiyordu...
Sonunda sabrım tükendi...
12 Mart’ta ben de işkence görmüştüm...
Meşhur Ziverbey Köşkü’ndeki bir hücrede, tam bir ay, eller ayaklar zincirliyken yatır kaldır, falaka falan filan, vesaire...
Birden patladım:
- Ulan, dedim, ben Türk’üm, bana işkencenin daniskasını yaptılar, sen Kürt’sün, sana haydi haydi yaparlar...
Gülüşmeye başladık...
*
Yaşadığımız coğrafya öteden beri tekin değil...
Emperyalizm buralarda vaktiyle dört kol çengi, çok iş tutmuş, Ermeni’yi, Rum’u, Yunan’ı, Türk’ü, Kürt’ü, Arap’ı birbirine düşürmüş, sonra da bölgede keyfince mum yakıp tepeden seyrine bakmış...
Kör olası emperyalizm şimdi de bir yandan eski defterleri karıştırırken, öte yandan Türklerle Kürtleri birbirine düşürmek için neler yapıyor neler; maydanozlu köfteler...
Oysa Türk ile Kürt iç içe, kapı komşu, hısım akraba!.. İkisini yan yana koy, sonra sokaktan geçen birini çağırıp sor:
- Ulan, bunların hangisi Kürt, hangisi Türk...
Vallahi billahi ayırt edemez...
*
Bugün Meclis’te Kürt partisi var; mübarekler ağızlarını açtılar mı öylesine esip savuruyorlar ki insanın kulaklarına inanası gelmiyor...
Olsun...
Demokratik haklarıdır, Kürtler kurtlarını döküp rahatlasınlar...
Ama, bunun üstüne PKK terörü ne halt etmek istiyor?..
PKK emperyalizmin maşası...
Terör örgütü, Türk ile Kürt’ü birbirine düşman etmek istiyor...
*
Başta Angloamerikan emperyalizmi, insanlık düşmanları, ellerini kollarını sıvamışlar, bölgede seferberlik ilan etmişler...
Yoksul halkları birbirlerine düşürüp çatıştırdıktan sonra kapitalizmin emperyalist sömürüsünü yürüten bu oyun eski mi eski, cılk mı cılk...
Peki, bizler bu bilinen tuzağa yine düşecek miyiz?..
*
Bir de bu oyunun medyada hınk deyicileri var...
Bizim mandacı enteller..
Nam-ı diğer dönekler..
Amerikan emperyalizminin uşakları bu dönekler, Türklere dönüyorlar, “Ulus devlet bitti” diyorlar...
Dönekler, Kürtlere dönüyorlar, bu kez de “Ulus devletini kur” diyorlar...
Zavallı Kürt nüfus dört devlete yayılmış...
“Modası geçmiş ulus devleti” kurmak için Amerikan emperyalizminin güdümünde bu sefer de perişan mı perişan olacaklar...
*
Anadolu Türk’e de yeter, Ermeni’ye, Rum’a, Çerkes’e, Arap’a, Fellah’a, Laz’a, Kürt’e, Süryani’ye, Nasturi’ye de yeter...
Yeter, ama, emperyalizmin güdümüne girip birbirimize düşmanlaşmazsak yeter...

0 yorum:

Yorum Gönder