14 Aralık 2010 Salı

Divan Nadi'nin Sırrı?..


Divan Oteli 50'nci yaşını kutladı, çağrılıydım, ama törene gidemedim, toplantıya ilişkin haberi Cumhuriyet'te okudum...

Okuduklarımdan birkaç satır aktarıyorum:
''...Türk özel sermayesiyle kurulan ilk otel olan Divan, 1956'dan başlayarak İstanbul'un sosyal hayatında önemli bir yer edindi.''
Divan Grubu Başkanı Semahat Arsel , otelin Yahya Kemal 'den Nadir Nadi 'ye, Attilâ İlhan 'a dek Türk kültür ve sanat dünyasının buluşma noktası olduğunu söyleyerek eklemiş:
''- Bütün Babıâli burada toplanırdı. Nadir Nadi en sık gelen isimler arasındaydı. Öyle ki Divan'ın adı 'Divan Nadi' diye anılır olmuştu.''
Divan artık ülke çapında bir gruba dönüşmüş ve yurtdışına da açılmış...
Nereden nereye?..


O günlerde Divan'da konuşulanlar, tartışılanlar, dile gelen nükteler, çıkan zekâ kıvılcımları, patlayan kahkahalar, söylenen şiirler, bir kadehin buğusunda sıcaklaşan dostluklar göğün bilmem ki kaçıncı katına istif edilmiştir?..
Nadiler şimdi cehennemdelerdir heralde 2.dünya savaşı sırasında kağıt zammından etkilenmemek için nazi kıçı yaladıkları açık açığa yazıldı
eh onların zaman geçirdiği otelde başlarına yıkılsın beni fazla ilgilendirmez ama zamanında nadir nadiye nadir nazi dendiğini çok iyi biliyorum

Türkiye ikinci dünya savaşında TARAFSIZDI. Savaşın sonunda NATO vs sayesinde müttefiklere katıldı. Bunda Stalin salağının boğazları istemesi de rol oynadı.

Tarafsızlık devlet politikası olduğu için kimi zaman Almanya'yı destekleyen , kimi zaman müttefikleri destekleyen yayınlar DEVLET POLİTİKASI olarak yapıldı. Varlık vergisi de aynı sebepten kondu.

Bunu kimse yememiş olabilir ancak şu anda bile buna inanan veya kullanmaya çalışan casus bozuntuları, disinformasyon ezikleri olduğu muhakkak. Senin seviyesiz üslubundan daha "ince" çalışanlar var.

Bak seviyene inelim. ULAN BİR KARAR VERİN, Koç ailesine Yahudi diyorsunuz, Nadir Nadi'ye mason, sonra da Nadir Nadi nazi destekçisi oluyor aynı zamanda. Hem yahudi hem mason Hürriyet ise Cumhuriyet ile birbirine giriyor.

En rezil komplo teorisinin bile kendi içinde basit bir mantığı vardır. Ama sizin kanatta cehalet Allahın emri olduğu için 3 adımlık bir mantık zinciri bile yok.

Bak bir teori de benden. Eğer fanatik bir hristiyan veya musevi olsaydım müslümanları dinlerinden soğutmak için senin ve senin gibilerin postalarından farklı birşey yazmaz, Vakit'den daha da fanatik bir gazete kurardım.

Şu Nadir Nadi'ye dair ilk teorileri yayan kesimin baştacı İlim Yayma cemiyetini kimler kurdu, kitaplar kimlere ait matbaalarda basıldı, hadi ordan başlayalım.

Kimse saçmalamalarınıza cevap vermediği için, ormanda viyaklayan maymun misali evrimleşmemiş komplolarınızı ciddiye almadığı için çok şımardınız.
Ağababalarının patronlarını şu iki kitapta okuyuver:

Orada burada komplo arıyorsunuz, kendiniz komplonun parçasısınız haberiniz yok.

Cumhuriyet'de NAZİ destekçisi yazar vardı ama Nadir Nadi değildi. Tutturmuşunuz bir Nadi gidiyorsunuz. 1945'den önce kimsenin (sizin ağababalarınız hariç) toplama kampından falan haberi yoktu.

O kampların arkasındaki beyinler sizin beyinlerinizi (hala!) yıkayan kadroları yetiştiren beyinler. Bak hâlâ Nadir Nadi naziydi diyorsun.

Bugün de naziler var, hatta çıkardıkları türkçe gazete Almanya'da nazi propagandası yaptığı için yasaklandı.
Ilgaz

Merhaba Ilgaz benim ağababam filan yokki sadece okuduklarımdan yola çıkarak düşündüklerimi ilettim düşündüklerimden başka bişi söylemedim
bu kadar sert bir üslupla cevap alıcağımı beklemiyordum kızdırdımsa özür dilerimbu kadar sert bir üslupla cevap alıcağımı beklemiyordum kızdırdımsa özür dilerim
 

0 yorum:

Yorum Gönder