20 Aralık 2010 Pazartesi

Saksağan?..


Cumhuriyet – Hafta Sonundaki köşesinde karikatüristimiz Kamil Masaracı yazıyor:
Saksağan – Mart bitse de damdaki yerimizi alsak…
Kedi – Terazi var tartı var, 2010un da Martı var…
Muhabbet Kuşu – Kesin ulan!..
Peki, Kamile hangi ilham perisi bu tekerlemeyi aşılamış?..
Soruya yanıt verebilmek için saksağan üzerine halk özdeyişini anımsamak gerek:
Dam üstünde saksağan
Beline vurdum kazmaylan…
Herkesin bildiği, anladığı, benimsediği bu harika deyiş, saçmalıkların egemenleştiği günümüzde dinci demokrasi adına özellikle tezgâhlanan yeni toplumsal gidişatımızın temel mantığını vurguluyor…
*
Herkes dinleniyor…
Dinleniyorum sözcüğünün bildiğiniz gibi iki anlamı var:
Bir: Dinlenmek, dinlence, yan gelip yatmak..
İki: Konuşurken birilerinin seni dinlemesi…
Biz Türkler ikisinde de şampiyon olduk…
Ülkedeki dinleme merkezi yetkilisini saptayan ve atayan Başbakan RTE diyor ki:
“- Beni de dinliyorlar…”
Peki, akla ne geliyor?..
Dam üstünde saksağan..
Beline vurdum kazmaylan…
*
Ergenekon davasını gören mahkemenin başkanı da diyor ki:
“- Bizi de dinleyebilirler…
Ve Ergenekon tertibinde ortaya çıkan binlerce sayfalık iddianamelere ve binlerce sayfalık eklerine bakarsanız dinlenmeyen kişi yok gibi…
Türkiyede toplum düzeni dinlenmekten korktuğu için konuşamayan F tipi bir cemaate dönüşüyor…
*
Cemaat nedir?..
Cemaat veya tarikat, dinsel emrü kumanda zincirinde müritlerden oluşur…
Cemaatte ve cemaatle demokrasi olamaz…
Olur, diyene verilecek yanıt:
Dam üstünde saksağan
Beline vurdum kazmaylan…”
*
Ergenekonda ikinci iddianamenin ilginç suçlamaları, iftiraları, uydurmaları medyada pazarlanıyor.
Peki, ne oluyor?..
Ergenekon tertibinin amacı açık seçik ortada…
Ama, tertipçilerin hesap edemedikleri bir şey var…
Kimi zaman tertipçiler varmak istedikleri amacın tam tersi bir tuzağın içine düşebilirler…
Ve bu tuzağı farkına varmadan kendi elleriyle kazabilirler…
İkinci iddianame, maşallah, bu yolda ilginç bir aşama…
Allah üçüncü, dördüncü iddianameler için kolaylıklar versin…
*
Peki, ne demek mi istiyorum?..
Yanıt:
Dam üstünde saksağan
Beline vurdum kazmaylan…”

0 yorum:

Yorum Gönder