11 Nisan 2011 Pazartesi

Ergenekon Davası Gebe... - İlhan Selçuk

 Ergenekon Davası Gebe...
Adı: Mahmut..
Soyadı: Öztürk..
Durumu: Emekli astsubay..
Konumu: Ergenekon diye meşhur olan davada sanık...
18 aydır tutuklu imiş..
Dünkü gazeteler Mahmut Öztürk’ün salıverildiğini yazdılar...
Gözucuyla gazetelere baktım...
Okurken altını çizdiğim kimi satırları köşeme alıyorum.
*
Mahmut Öztürk sorgusu yapılırken yargıçlara demiş ki:
- İddianamede (2455 sayfa) bana 1 sayfa yer ayrılmış...
- Ömür boyu hapsim istenmiş...
- Ortada delil yok..
- 18 aydır tutukluyum...
Peki, suçu ne?..
Mahmut Öztürk diyor ki:
“- Tek suçum asker olmak...”
Mahkeme emekli astsubayı tahliye ediyor...
*
Emekli astsubay tahliye edildiği gün gazetecilere diyor ki:
“- Yarın biraz tatil yapacağım, evde kahvaltı yapacağım, temiz havayı özledim, ağaçları özledim, dolaşacağım...”
Ve ekliyor:
“- Hamsi yemeyi özledim...”
*
Peki, 18 ay, daha başka deyişle 1.5 yıl tutuklu kalan astsubay emeklisi mahkemedeki ifadesinin hemen ardından tahliye edildiğine göre dava sonucunda beraat ederse ne olacak?..
İçerdeki 18 ayı ya da 1.5 yılı Mahmut Öztürk’e kim ödeyecek?..
Davanın gerçek savcısı Recep Tayyip Erdoğan mı?..
Yoksa davanın çok ilginç savcısı Zekeriya Öz mü?
*
Diyelim ki astsubay emeklisi Öztürk, ben bu satırları yazarken, temiz havayı ciğerlerine çekti, sabah kahvaltısını evde yaptı, belki de hamsi tavayı mideye indirdi...
Peki, Emekli Orgeneral Şener Eruygur ne yapıyor?..
Eruygur da tahliye edildi...
Ama, sabah kahvaltısını evinde yapamıyor..
Hastanede yatıyor..
Durumu nasıl?..
Tutuklanması gerekli miydi?..
Ergenekon davasının savcısı Recep Tayyip olduğuna göre bu sorunun yanıtını Erdoğan vermeli...
*
Ekleriyle birlikte 200 bin sayfayı aşkın bir iddianamede kendisine 1 sayfa ayrılmış sanığın mahkemedeki ifadesinin hemen ardından tahliye edilmiş olmasının hukukta anlamı nedir?..
Ne siz sorun..
Ne ben söyleyeyim..
Ergenekon davası gebe...

0 yorum:

Yorum Gönder