8 Ekim 2011 Cumartesi

Ben Artik Amerikanci Oluyorum... - Ilhan Selcuk

Ali Sirmen geçen gün televizyondaki bir açık oturumda dedi ki:
- Korkuyorum...
Düşündüm:
- Ali korkar mı?..
12 Mart’ta aylarca içerde yattıktan sonra mahkemede aklanmış bir kişi...
Ya 12 Eylül’de?..
Dile kolay Sirmen 3.5 yıl içerde yattıktan sonra aklandı...
Bir yazarın yaşamöyküsünde bedava dört yıl hapis ne demek?..
Peki, 12 Mart’ta ve 12 Eylül’de korkmayan Ali şimdi neden ve kimden korkuyor?..
*
Yalnız Ali mi?..
Ne diyor ana muhalefet:
- Türkiye korku imparatorluğuna dönüştü...
Oysa ne olağanüstü hal var..
Ne askeri yönetim var..
Ne sıkıyönetim var..
Seçimle iktidara geçmiş, Meclis’te çoğunluğu sağlamış bir sivil iktidar yönetiminde nedir bu korku?..
*
Adı lazım değil, geçenlerde bir dostum:
- Artık telefonlarda konuşamıyorum.. diyordu...
Üzerinize afiyet artık ben de telefonlarda pek konuşmuyorum...
*
Ergenekon iddianamesi benim telefonlarda ileri geri, alaylı kalaylı, saçma sapan konuşma özgürlüğümü elimden aldı...
Eskiden de telefonlarımın dinlendiğini biliyordum; buna karşın inadına noktasız, virgülsüz, frensiz ve gelişigüzel konuşmalar yapmaktan keyif alıyordum...
Diyordum ki:
- Dinlesinler keratalar, bu lafları da açıklayacak değiller ya...
İlk Ergenekon (2450 sayfalık) iddianamesinde ne göreyim?..
Savcı telefon konuşmalarımın hepsini, ‘suç delili’ olarak yayımlamamış mı...
Oysa, bu işi yasal izin almadan yaptığı için kendisi suç işlemiş oluyor...
Kısacası ilkel Ergenekon iddianamesi keyfimi kaçırdı...
Telefonda gırgıra paydos dedim...
*
Telefonda gelişigüzel konuşmak, üç beş kişi bir araya gelip yemek yemek, on beş yirmi kişi fikir alışverişi yapmak için toplanmak...
Artık hepsi suç bunların...
Polis gözaltına alıp soruyor:
- Niye buluştunuz?..
- Ne konuştunuz?..
Kim vurduya gitmek işten değil...
*
Üstelik korkmak da sorunu çözmüyor ki...
Peki, ne yapmalı?..
Geçen gün gözaltına alınıp salıverilen eski YÖK Başkanı Kemal Gürüz sanırım çareyi ya da çözümü bulmuş...
Çare ya da çözüm ne?..
Hürriyet gazetesi pazar günkü sayısında sihirli formülü sürmanşetten bakla gibi harflerle verdi...
Eski YÖK Başkanı Profesör Kemal Gürüz, kendisiyle konuşan Hürriyet yazarı Ahmet Hakan’a demiş ki:
“- Ne Ergenekon’u..
Ben Amerikancıyım...”
Başlığın altında açıklaması da var:
“- Amerikan emperyalizmi palavradır. Ben Amerikancıyım...”
*
Ali Sirmen’e de tavsiye ederim...
Korkmasın...
‘Ben Amerikancıyım’ dedi mi, kendisini güvene alır...
Sevgili okurlar...
İşin püf noktası ortaya çıktı...
Laf aramızda ben de Amerikancı olmaya hazırlanıyorum; şu Ergenekon belasından başka türlü kurtuluş yok...

İlhan Selçuk

0 yorum:

Yorum Gönder