22 Kasım 2010 Pazartesi

necip fazıl ?

Necip fazıl
Necip fazıl Kısakürek ,bir “Atatürk düşmanı”dır. Bundan hiç şüphe yok Kısakürek 5816 sayılı Atatürk yasası uyarınca İstanbul toplu basın mahkemecisince 8.7.1981 gün ve 1977/137 sayılı kararı ile mahkum edilmiş bu karar Yargıtay 9.ceza dairesi,nin 17.2.1982 gün ve 1982/13 esas ve 1982/786 esas sayılı kararı ile de onanmıştırbir .
“Atatürk düşmanı”olan necip fazıl Türkçeyi en iyi kullanan şairlerden biridir.
İslamcı gençlik ,bugünlerde necip fazılı anıyor. Toplantılar düzenliyor yazılar yayımlıyor.
Herkes inandıgı,sevdigi yazarı ,şairi dalediği biçimde anmalıdır.nazım hikmet gibi necip fazıl gibi şairlere artık siyasal koşullandırmalar ile bakmamayı öğrenmeliyiz.
İslamcı gençlik acaba necip fazıl,ın demokrat partidöneminde başbakan Adnan menderes,in emri ile “örtülü ödenek” ten para aldığını bilirmi?
Nereden bilecek bilmez.
Eski başbakanlardan menderes ,27 mayıs 1960 ihtilalinden sonra istanbulda yassıadada kurulan yüksek adalet divanında “örtülü ödenek davası” nedeniyle de yargılanmış ve mahkum olmuştu.
Bu “örtülü ödenek davası” tutanaklarının 92,nci maddesini açıp,necip fazıl,ın “örtülü ödenek” ten aldığı paraları kendi tanıklığı ile kanıtlıyalım:
Divan başkanı salim başol sorar:
- bu yazılardan dolayı birçok çek almışsınız.yazı yazmak bu şekilde olmaz.
Necip fazıl yanıtlar:
- benim sekiz seneyi bulan, devre devre aldığım paralar vardır.bu kemiyetten ziyade keyfiyet meselesidir.bu yazıları niçin yazdığımı söyleyeyim
- Adnan menderes ile ilk temesım 1951 senesinde İzmir,de oldu.izmir,de verdiği bir beyanat ile başlar.çünkü ben o zaman muhaliftim. Zatıaliniz bana bir dava dolayıyla 15 dakikada bereaat kararı verdiniz.adaletin ulvi simasını ben o zaman sizde gördüm.şimdi muayyen maksadı takip eden…

Başol,yeniden sorar:
- malum,beyanında bahsettiğiniz.bu ne idi?
Necip fazıl:
- bu izmirde Müslümanlara karşı olan beyanı idi.o zaman ümidimizin mihrakı olarak gözümüze Adnan menderesi getirdik.
Başol:
- bundanda din istirmacılğı çıkıyor. Zaten hakkınızda ki iddialardan biri de o..
necip fazıl:
- samimi bir adam istirmacı olmaz. Samimi olan her şeye istimrardır demek mümkündür. Malumualiniz ,Adnan bey o zaman ,kendisini bir ümit olarak gösterdi ve biz kendisine böyle bir hedef gördük.ilk temasım 1952 senesinde oldu.ankaraya giderek evvela Tevfik ileri ile temas ettim.tavassut eden,başka,ortada,sonra fikir arkadaşlığını kaybettiğim ve çok yakınlık hisstetiğim Tevfik ileridir.temas ettim ve1952 ,de günlük ébüyük doğu” yu kurdum.
Bana edilen yardımlar üç safha arzeder.biri1952 başından sonuna kadar çıkan büyük doğu gazetesi devresi,1956,daki günlük gazete devresi ve ondan sonra da hiçbir organım olmadan bana peşin paralar halinde yardımlar..
Necip fazıl iyi bir şair..hiç şüphe yok.. necip fazıl bir “Atatürk düşmanı”.. bunada hiç şüphe yok.. necip fazıl”örtülü ödenek” kasasına baglanmış bir İslamcı şair..bendada hiç şüphe yok..
Yap dini yayın..al paranı
Dünden bugüne degişen ne ki?
Yalnızca “kaldırımlar”


Ugur mumcu (tarikat-siyaset-ticaret) sayfa 104

0 yorum:

Yorum Gönder