22 Aralık 2010 Çarşamba

Doğan Grubu Dayanabilecek mi?..


Gerçekte bugün, bir aralar konuşurken çok kullandığım sözcükler olan üçgen, dörtgen, çember üzerine yazacaktım; Aydın Doğan’ın gazetesi Radikal, başyazısnı bu konuya ayırmıştı…
İsmet Berkan’ın Altın Müselles başlıklı başyazısını okurken de epey gülmüştüm…
Ne var ki yine Aydın Doğan’ın özellikle seçilmiş bir fotoğrafını Sabah’ın sürmanşetinde görünce bir kez daha güldüm…
Ne diyordu Sabah sürmanşetinde:
Doğana haciz geldi…
Haberin ilk tümcesi:
Maliye ve Doğan Yayın Holding arasındaki teminat krizi gruba haciz kararı ile son buldu.
Demek ki başyazısında Cumhuriyet’le uğraşan Radikal’in tepesinde de haciz var…
*
Aydın Doğan’ın gazeteleri Hürriyet, Milliyet, Vatan, Radikal, Referans, Posta…
Doğan Grubu’nun tüm gazetelerinde kural şöyledir:
Gazetede birbirine kökünden zıt köşe yazarlarına yer verilir…
Aydın Bey’in bana söylediği:
- Ben habere bakarım…
Ama, olmadı, cemaat faşizminin iktidarı, Doğan Grubu’na haber özgürlüğünü de tanımadı ve dedi ki:
- Seni tepeleyeceğim…
Nasıl?..
Unakıtan maliyesi önce 500 milyon dolarlık vergi cezasını Doğan Grubu’na dayadı, grubun gösterdiği teminatı (İçinde Radikal de var) kabul etmedi, ardından da haciz kararı çıkardı…
Peki, şimdi ne olacak?..
*
Doğan Grubu’nda yöneticiymiş, köşe yaza- rıymış, kimin umurunda?..
Onların en aklıevvelleri Cumhuriyet’le uğraşıyorlar…
Cumhuriyet darbeciymiş…
Cemaat faşizminin tezgâhı bu…
Sabah patronajı bugün iktidarın elinde, avucunda…
F tipi medyayı zaten Fethullah Gülen Amerika’dan yönetiyor…
Geriye ne kalıyor?..
AKP iktidarı için ilk hedef Cumhuriyet…
Bir de Doğan’ı teslim alır ya da çökertirse…
Gel keyfim gel…
*
Türkiye öyle bir noktada ki televizyonda Çiğdem Anad, programlarına katılan Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök’e soruyor:
“- İktidar diyet isterse Bekir Coşkunu kovar mısınız?..
Düşündüm:
Aydın Doğan’ın yerinde olsam ben ne yapardım?..
Koskoca bir holding, yüzlerce kişinin çalışıp ekmek yediği bir medya…
Peki, siz olsanız ne yapardınız?..
Birisi çıkıp diyebilir ki:
- Herkesin çoluk çocuğu var, kim takar Bekir Coşkun’u…
Radikal’de İsmet Berkan’ı kurtarmak için Hürriyet’ten Bekir Coşkun’u kovmaya ne dersiniz?..
Türk medyası cemaatçi faşizm karşısında bu hale düştü…
*
Ya Cumhuriyet?..
Dedik ya ılımlı İslamcı devletin ilk hedefi Cumhuriyet…
Ne hukuk, ne guguk…
Bu devlet artık F tipi çalışıyor…
Anasının gözü bir merkez var: Zamanlaması müthiş, devlet gücünü kullanıyor; durun bakalım 29 Mart’a dek daha neler yapacak?..

0 yorum:

Yorum Gönder