22 Aralık 2010 Çarşamba

Ergenekon Tertibi Bizi Solladı…


Perşembenin Gelişi Çarşambadan Bellidir başlıklı yazı Balbay tutuklanmadan bir gün önce bu köşede yayımlandı
Yazının kimi satırlarını bugünkü köşeme aktarıyorum…
*
…başkentte Cumhuriyet temsilcisi yazarın evine baskın yapanlar ne bulurlar?..
Elbette gazete kesiği, dergi yazısı, konuşma notları, mektup, arşiv malzemesi, anı kırıntıları, izlenimler, vesaire…
Balbaya dedim ki:
- Bak, şimdi Ergenekon tertibinin usulünce, bunların içinden özellikle seçtiklerini medyaya moda deyişle servis edecekler…
- Abi, servis etsinler, gizli saklı bir şeyler yok ki…
- Başka bir şey yapalım mı, onlar servis etmeden, sen anılarını, notlarını, izlenimlerini yayımla…
- Bir düşüneyim abi…” (Cumhuriyet, 06.03.2009)
*
Olay bilinen yöntemle ve hızla sahneye kondu…
Balbay tutuklandı
Belli merkez, Balbayın evinde polis baskınıyla ele geçirildiği ileri sürülen evrakı medyaya servis etti…
Şimdi yandaş mı desem, yalaka mı desem medya çıldırmış gibi… Kanun dışı bir tezgâhla pazarlanan ve Balbayın notları olduğu söylenen günlükler üstüne Balbaya, bana ve Cumhuriyete saldırıların bini bir para…
Yalçın Doğanın geçen günkü köşe yazısının başlığı:
Medya Sehpaları Çoktan Kurdu…”
*
Eğer Türkiye hukuk devletiyse ve bu ülkede yasalar geçerliyse, Mustafa Balbayı kimse susturamaz…
Ne türden olursa olsun saldırı ve şamata da gerçekler karşısında beş para etmez…
Balbayın notları ya da günlüğü diye pazarlanan ne varsa okudum…
Aklı başında bir yargıç, bu uydurma günlüklere göre bile Balbayı suçlayamaz, bir örgüt içinde olduğunu düşünemez, hele darbe safsatası Balbay için temelinden fostur…
Peki, daha iddianame bile açıklanmamışken Balbayı suçlayanlar kimler?..
Saymaya gerek yok…
*
Akıl var, yakin var…
Bir gazeteci Ben darbe için çalışıyorum, hükümeti devireceğim diye kendi kendisini suçlayan günlükler tutar mı?..
Balbay şimdi neyin ne olduğunu Cumhuriyette açıklayacak…
İçeri girmeden önce ne demiştim Balbaya:
“- Onlar servis etmeden, sen notlarını yayımla…”
Ancak itiraf edelim ki Ergenekon tertipçileri bizden hızlı
Vallahi çok iyi çalışıyorlar…
Medyada da öylesine hizmetkârları var ki pesss…

0 yorum:

Yorum Gönder